Monday, September 12

Antara Berita : Cedera Akibat Dikejar Anjing Liar



Semalam tambah lagi cerita kemalangan mengenai sahabatku, Ridhwan Khalid. Tambah lagi berita kemalangan dalam kamus hidupku. 1 minggu 3 kemalngan. Semua yang terlibat berkait rapat dengan aku :
1. Adikku, Solahauddin Al-Ayubi Bin Shamjuddin 
2. Pakcik dan adik2ku di Maahad Attarbiyah Al-Islamiyah
3. Sahabtku, Ridhwan Khalid.
Mungkin selepas ini giliran aku. Dan mungkin juga giliran si pembaca. Kerana kemalangan-kemalngan ini adalah untuk mentarbiyah kita dan ianya pasti akan berlaku.

Petikan berita dari Al-Jauhar:

Rabaah El Adawiah, 11 Sep – Malang tidak berbau. Itulah perumpamaan yang sesuai bagi insiden yang telah menimpa salah seorang penghuni Rumah Johor Rabaah, Ridhwan Bin Khalid. Beliau telah terjatuh ketika berlari akibat dikejar oleh seekor anjing liar menyebabkan tulang ibu jari kaki kirinya sedikit teralih. Kejadian berlaku sekitar jam 10.30 malam.

“Sebelum kejadian itu, saya bersama seorang rakan sedang berjalan untuk pulang ke rumah. Ketika melalui jalan berhampiran bangunan Banque De Cairo, tidak semena-mena seekor anjing berlari dan menyalak ke arah kami. Ketika melarikan diri itulah saya terjatuh,” cerita mangsa.

Mangsa kemudiannya telah dibawa oleh Yang Dipertua BKPJM, Us Syed Miftahul Ulum Syed Mustafa Kamal ke Hospital Rabaah untuk mendapatkan rawatan. Kaki beliau telah disimen dan dijangka akan pulih seperti biasa dalam masa dua minggu.

Semoga beliau cepat sembuh dan dapat kembali cergas seperti biasa secepat mungkin. – Al Jauhar

Sumber asal : Badan Kebajikan Pelajar Johor Di Mesir

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...