Wednesday, December 3

Berbekam Lintah

Satu lagi pengalaman aku waktu cuti ni :
BERBEKAM LINTAH
Saiz yang mulanya sebesar satu jari kelingking menjadi sebesar 2 jari hantu.
lintah yang digunakan adalah sebanyak 19 ekor,masya'ALLAH banyak betul..:
7 ekor di kaki kanan dan kiri.
6 ekor di badan depan dan belakang.
6 ekor di kawasan muka.
biasanye orang buat,dalam 5-6 ekor je.
Proses berbekam ini dijalankan selama hampir 3 jam.
Lepas-lepas habis proses tu, aku OK je..
Tapi,bila sampai rumah je...Habis tumbuh gegata(kelopak garam) satu badan.
gatalnye..fuh,sampai tak boleh nak tercerita..satu badan jadi panas..
darahnye pun tak mau berhenti-berhenti..
risau jugak.
Esok paginya badan semua jadi kebas-kebas.

Bila aku fikir2...

darah kotor yang lintah2 tu sedut,
badan jadi panas,
satu badan jadi gatal..

macam satu balasan untuk dosa2 aku,
banyak betul..!
setiap kesakitan atau ujian yang kita terima adalah balasan untuk dosa2 kita..dan,
cara ALLAH nak tunjukkan kepada kita yang ALLAH masih sayangkan kita lagi..
DIA nak suruh kita ingat kepada NYA..
MAHA SUCI ALLAH.



4 comments:

Raja Muhd 'Azman said...

menarik... nta wat kat mna? free ker? rasa mcm nk cuba..

syah93 said...

U've been tagged by Aisyah Ulya..
To tag along: You have to list 7 weird things about yourself, post it in your blog, tag at least 7 people (list their names), and comment on their blog to let them know that you just tagged them. Moga ALLAH sayang orang yang kne tag ni.

Anonymous said...

bukan sunnah nabi berbekam guna lintah..tapi berbekam mmg sunnah nabi.Ana ada baca buku perubatan,mengatakan berbekam GUNA lintah berbahaya..

izzat ibrahim said...

oh,yeke...boleh bgtau kat ana secara detail??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...