Tuesday, December 30

HALUAN Mengutuk Sekeras-kerasnya Kekejaman Israel





Di kemaskini pada Selasa, 30/12/2008 - Sumber: WEB HALUAN

Kenyataan Sekretariat HALUANPalestin

Sekretariat HALUANPalestin HALUANMalaysia mengutuk sekeras-kerasnya tindakan kejam yang dilakukan oleh Israelmembedil dan membunuh rakyat Palestin di Gaza. Serangan yang bermula semenjak Sabtu, 27 Disember telah mengorban banyak nyawa, kecederaan dan kerosakan harta benda. Tindakan Zionis Israel membedil Gaza dan melancarkan serangan yang membabi buta terhadap rakyat yang sedang memperjuangkan bumi dan kehormatan bangsa amat mendukacitakan dan di luar batas keperimanusiaan.
Sekretariat HALUANPalestin menyeru dengan segenap kekuatan menolak dan menentang tindakan keji dan kejam Israel, diskriminasi dan konspirasi yang dilakukan kepada penduduk Palestin, khususnya di Gaza.
Sekretariat HALUANPalestin menyeru:
  1. Kepada segenap umat dan bangsa Arab dan Islam … mulai saat ini, bersegeralah membantu dan mendukung perjuangan warga Palestin, berkorban demi kesucian negeri Palestin; untuk melawan kebiadaban Zionis dan tindakan pembantaian yang kejam terhadap  bangsa Palestin dengan jelas dan terang-terangan.
  2. Kepada Persatuan Parlimen Arab dan Islam… harus bertanggungjawab terhadap peristiwa yang terjadi dan berdiri dalam satu barisan bersama umat dan membatalkan hal-hal yang berkaitan dengan kesepakatan perdamaian bersama musuh zionis.
  3. Kepada pemerintah dan pemimpin Arab dan Islam.. hendaklah menunaikan tugas dan kewajibannya, seperti:
    • Berdiri tegak bersama umat dalam menolak perilaku zalim dan kejam zionis, dan memberikan bantuan untuk para penduduk di Palestin.
    • Memutus hubungan atau segala bentuk komunikasi langsung atau tidak langsung dengan zionis dan sekutunya. 
    • Menerapkan semangat kesepakatan dalam negara Islam dan bersegera bersatu untuk mempertahankan bumi Palestin.
    • Memberikan bantuan segera kepada rakyat Palestin samada dari segi perubatan, kewangan, bekalan makanan, bantuan kemanusiaan dan ketenteraan dengan kadar segera.
Hendaknya Zionis teroris menyedari bahawa mereka tidak akan mampu membendung dan menghentikan semangat rakyat Palestin mempertahankan bumi mereka sedikitpun sebaliknya mereka akan mendapat kehinaan dan kehancuran.

Sekretariat HALUANPalestin
Anda boleh menyumbang kepada usaha Sekretariat HALUANPalestin untuk projek bantuan mangsa-mangsa kekejaman rejim Zionis di Palestin melalui
Nama Akaun: Tabung Palestin HALUAN
No Akaun: 14-023-01-003429- 2
Bank: Bank Islam Malaysia Berhad

4 comments:

Riema Ziezie said...

Terkutuk Zionis ... Semoga saudara2 kita di Palestina di berikan kekuatan oleh Allah SWT dan kita berusaha membantu mereka dengan doa dan apa yang kita punya

Anonymous said...

insya'ALLAH..
Semoga kalian di Indonesia sentiasa juga mendoakn keselamatan saudara2 kita di Palestin.

Pensil said...

Dengan mata telanjang, kita semua tahu apa yang sebenarnya terjadi. Scenario macam apa yang sedang dimainkan dan siapa dalang di balik ini semua. Namun untuk yang kesekian kalinya, kita tidak mampu berbuat apa-apa. Sungguh tragis, hampir semua kita mengutuk keras sikap amerika dan anteknya (Israel) dengan segala kebijakan mereka. Namun dengan sangat sadar, kita tahu bahwa mereka tidak akan pernah mendengar umpatan dan kutukan kita, sekeras apapun itu. Ibarat berteriak kepada orang tuli, sekeras apapun omongan kita tak akan terdengar. Tapi dalam hal ini, tentunya bukan ISRAEL yang tuli, namun corong kita yang tidak kuat. Kita lemah.

Unknown said...

To Fina :

Sememangnya jika melihat dari segi dasar memang seperti itu.
Yang sebenarnya, perasaan benci yang terbit dalam diri kita terhadap Yahudi merupakan tahap keimanan kita.
Ayuh kita mencegah menggunakan tangan. Teruskan menaip blog tentang saudara kita di Palestin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...