Wednesday, July 7

Travelog - 14Reunion : Pagi Ahad Semakin Bertenaga!

Alhamdulillah.
Perancangan ALLAH memang perancangan yang terbaik!
Susah nak mencari waktu untuk menyambung catatan ini. Bukan nak cari waktu je, malah kene seiring dengan mood yang terbaik. Dan alhamdulillah, malam ni tak sangka mood reunion datang kembali..haha, THANKS ALLAH!~

Pagi Ahad. 27 Jun 2010. Di Asrama HALUAN Penyayang Langkawi.
Tercatat dalam helaian kertas catatan saya, 'Semua bangun dengan penuh bersemangat!' Kembali memori merayap masuk ke ruang minda.


Awal juga saya bangun pagi tu. Tapi, masih kalah dengan beberapa sahabat lain. Siapa ye erk? tak ingatlah.. Tapi yang penting, pagi tu seriously..Semua bangun dengan wajah yang segar-bugar penuh dengan aura semangat.

Semalam saya berkali-kali pesan kat Radhi,
"Dhi, esok jangan lupa buat amal jamaie (gotong-royong) tau."
"Ok izzat. Kene susun betul2 lah ni"
"Insya'ALLAH sempat Radhi.."

Saya dan beberapa sahabat cuba bertegas akan hal ini. Ye lah..Kami ni kan menumpang. Asrama anak yatim pulak tu.

"Ni kalau tak bersihkan betul2 ni kang bersemut ni"Yaseq dengan nadanya.
"Baru basuh sikit ayam kat tandas tu, dah berbau dah..hish.Memang kene buat gotong royong ni..Zat, hang habq kat Radhi na!" Yaseq nmpak serius je kali ni.
"Baik yaseq. Nanti aku cakap kat Radhi." Kata ku sambil mencari kelibat Radhi. Tak jumpa. Mungkin dia uruskan untuk aktiviti esok kot.

Memang serius lah yaseq cakap semalam.

Pagi tu saya cuba melihat kawasan tmpat bakar semalam. huh? pelik. Kenapa bersih?
Heh..Satu perasaan timbul. Sayu? bukan.Pilu? lagi bukan.. Tapi rasa macam bangga dengan sahabat2. Saya start tidur pukul 1 pagi. Samapi pukul berapa lah sahabat2 saya kemas kawasan ni. Rase malu pun ade.

Pagi tu saya ambil keputusan untuk mandi terlebih dahulu. Yelah, semalam lepas BBQ terus tidur. Bau ayam pun melekat lagi. Lagipun, nanti dah takyah berebut-rebut nak mandi lepas subuh.

Pagi tu, adik Muaz n Abu sangat cergas. Tak tahu lah pasal apa. (ish, masih tak dapat lah gambar adik ni). Mungkin semalam dia dah puas bersembang dengan abang2 kesayangan dia kot..haha. Maaf Bu. Ana tidak bermaksud apa2.

Selepas sempurna solah, kami menruskan aktiviti kami dengan wirid Al-mathurat. Sesekali ku toleh ke belakang. Ada juga yang masbu'. Abu, Muaz mat isa. Oh, depa ni lah yang kemas semalam. Takpa2. Kesian depa. Eh, ke bersembang dengan adik baru depa. haha.

Kami bersiap-siap pagi tu. Dan kami mesti bertolak dari Asrama pukul 8.30 pagi. Sebab, aktiviti selepas ini adalah kemuncak! Tak boleh lewat walaupun sesaat.

*maaf sahabat2, tidak sertakan dengan gambar. Awat antum tak capture gambar budak tu??




3:110
"Ku Doakan DiriMu Agar Jadi Yang Terbaik"

4 comments:

Amin Roseli said...

yg ana tau, ana la org last bngun kat tmpat kte solat tu..

Unknown said...

eh, yeke..?haha
ye2..ingat2.
anta jd makmum muaz mat it kan?

Muhammad Radhi said...

Ye ke amin??hehe..
Next travelog..x sabaq2 ni..izat..

Unknown said...

aduhai mad radh..keje bnyak ni..
tak sempat~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...