Sunday, May 22

Laksankanlah "Aku Mencintai Mu"




Aku melakukan segalanya adalah hanya kerana ALLAH,
Aku buat itu hanyalah untuk mendapatkan keredhaanNya,
Aku beribadah kerana Dia yang menyuruhku beribadah,
Aku meninggalkan dosa takut ALLAH memarahi aku,

Aku membaca Al-Qur'an kerana itu surat dariNya,
Aku sujud kerana itu saat aku paling hampir denganNya,
Aku membaca Al-Fatihah kerana itulah janji taatku padaNya,
Aku berkata kerana ingin berzikir kepadaNya,

Aku berdiam kerana untuk berfikir tentang Nya,
Aku cuba marah kerana Nya,
Aku juga cuba menyayangi kerana Nya,
Aku serahkan segala hidup ku untuk Nya,

Aku berjalan di jalan Nya,
Aku berhati-hati untuk tidak sesat bertemu dengan Nya,
Aku mengajak orang buat baik kerana itu suruhanNya,
Aku mencegah kemungkaran kerana Dia sukakannya,

Aku juga mencintai dia hanya kerana Nya,
Aku menyayangi kerana dia menyayangi Nya,
Aku mencintai orang yang mencintai Dia,
Aku berdoa agar di sekililingku adalah mereka yang mencintai Dia,

Aku mengungkap ini untuk mencintaiNya,
Aku berharap tidak terlari dari landasanNya,
Aku takut tergelicir masuk ke NerakaNya,
Aku hanya harap, dapat masuk dalam Syurga Firdausinya.


Lalu aku terdengar satu syair Arab berkata,

"Engkau bermaksiat pada ALLAH dan engku berkata engkau mencintai ALLAH,
Sesungguhnya memang benar ini satu ungkapan yang sangat pelik,

Jikalau kecintaanMu itu benar maka berilah dan tunjukkanlah,
Sesunggunhnya yang bercinta akan memberikan kepada mereka yang dicintai"


Maka, marilah kita melaksanakan segala ungkapan cinta di bibir kita.


2 comments:

Syed Ahmad Fathi said...

Ya cinta kita memang tak layak menjadi cinta andai ia hanya terhenti di bibir.Cinta itu harus diterjemah ke dalam kehidupan seharian.Thanks for the nasihat and syair. Love you :)

Unknown said...

@fathi setiap tulisanmu adalah zikir. love u too :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...