Tuesday, May 10

Apakah Dengan Bai'ah Sahaja Caranya?



Kakak-kakak dan Abang-abangku,
Adakalanya aku akan turuti,
Dan adakalanya aku akan melawan,
Bukan kerana ketidak ada adab,
Tetapi cuba menegakkan prinsip yang ku pegang,
Jika kalian ingin mencari sang penakut mengangkat bai'ah,
Ya, aku penakutnya, meluruskan tangan menyempurnakan bai'ah.
Benar kata-kata kalian yang penuh dedikasi,
Kalau kita mahu menjadi pemburu kebaikan,
Mesti ada sesuatu yang memotivasikan kita,
Cuma aku hendak bertanya pada kalian,
Apakah bai'ah sahaja jalannya?
Kita memang ada berbai'ah,
Dengan ALLAH yang Maha Ada,
Cuma aku Takut hendak berbaia'ah,
Di depan kalian yang tidak kekal lama.
Aku sebagai manusia yang selalu melakukan kesilapan,
Jika berbaia'ah dengan kalian,
Huh, susahnya menuju ke pelosok dunia,
Untuk mencari kalain minta dimaafkan.
Wahai kakak dan Abang,
Dunia yang kecil ini pun susah berjumpa,
Apakah di masyar nanti kita akan bertemu?
Wahai kakak dan abang ku,
Jika kalian terpanas denganku,
Tercalar keranaku,
Aku memohon daripada kalian,
Agar segalanya kalian maafkan.

p/s: Syukran.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...