Tuesday, June 14

Antara Hati : Malas


by *boss019 At DavianArt


Hari terlihat malap,
Saat hati ini gelap,
Malas yang dulu lelap,
kini jiwaku kembali direntap.

Hati mula merasai sepi,
Namun tetap ku cuba gagahi,
Malas yang dulu pergi,
Kini datang kembali.

Aku perlukan seorang sahabat,
yang boleh membuatkan ku terus thabat,
Aku perlukan seorang sahabat,
Yang boleh membuatkan ku cergas dari penat.

Kekuatan ku kini kian menghilang,
Aku ingin ianya kembali pulang,
Apakah masih ada insan yang lantang,
Untuk bersamaku terbang.

Aku mula merasakan,
Jiwa yang ada kini miliku bukan,
Aku sedar dari lamunan,
Jiwa ini perlu ditukarkan.

Tapi aku masih ada curiga dan resah,
Apakah pergantian itu akan jadi lebih baik,
Mungkin sahaja ianya rahmat ataupun musibah,
Kepada ALLAH aku bersangka baik.

2 comments:

nur3izz said...

very nice..
moga Allah ketemukannya..

Unknown said...

syukran..salam Ramadhan~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...