Thursday, November 5

Adakah sempat??


8:05pm- Waktu Malaysia.

Lazimnya di tempat saya, setiap malam Jumaat selepas solat maghrib akan diadakan pembacaan yasin.

Selepas baca doa yasin, pakcik yang berhampiran dengan saya mengadu kat pakcik lain di sebelanya “Sakit betullah tengkuk aku nih..Lepas dah tunduk lama2, mesti sakit bila nak dongak balik. Aduh, “ dengan loghat jawanya. Memang stail orang2 jawa cakap kuat2, dengar satu masjid. Pastu dia tambah lagi “ Aku orang tua, sakitnya macam2. Sakit sinilah situlah. Nanti korang yang muda2 ni,raselah bile dah tua2 nanti..”

Saya terkedu sebentar,.. “Adakah sempat saya merasai rasa tua??"

3 comments:

Syed Ahmad Fathi said...

Sakit jgn diminta

abdullah luqman osman said...

hmm......... wallahu alam. insyallah dgn izin allah

Unknown said...

terima kasih albo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...